DSCF2471

Opptaket til fjellbibelskolekursene har startet!

Opptaket til fjellbibelskolekursene har startet!

Vi har to forskjellige fjellbibelskolekursa i løpet av året: Opptur (3 uker sommer) og TimeOut (12 uker høst)

Opptur – 3 ukers fjellbibelskolekurs

for deg som ønsker å vokse, bli utfordret og følge Jesus.

Tør du i 3 uker – som troende, tvilende, brennende, undrende eller spørrende, aktiv eller bedagelig – å bli utfordret, strukket og risikere å vokse? Opptur er nemlig en sommerferie helt utenom det vanlige!

På Opptur bruker vi mye tid i fjellet, for Guds skaperverk har mye å lære oss. Klatring, padling, toppturer, telting, fjellvandring og taubane gjennom foss er utgangspunkt for mye moro, nye utfordringer og opplevelsesbasert læring.

Programstaben følger deltakerne tett gjennom kurset og deler fra sine liv. I tillegg inviterer vi inn dyktige undervisere fra ulike sammenhenger som tar for seg spennende tema. Vi tror at solid, grunnfestende og utfordrende undervisning sammen med et ærlig fellesskap kan være livsforvandlende.

Opptur er disippelgjøring og ledertrening med fokus på hele mennesket med ånd, sjel og kropp! En investering for veien videre!

Praktisk info // Opptur 2021

Tidspunkt: 9. juli – 1. august 2021
Alder: 20 – 40 år 
Pris: 12.000,- + påmeldingsavgift 3900,- (refunderes ikke dersom avmelding)
Søknadsfrist: Fortløpende opptak fra 1. januar.
Maks antall deltakere: 36

Dette sier tidligere studenter

Aldri opplevd så mykje kjekt på kun tre veker. Opptur har vore sommarfriluftsliv på sitt beste, eit ærleg og solid fellesskap, kjekke utfordringar og spennande bibelundervisning.


Hildegunn Hellenes (24 år)

Jeg meldte meg på Opptur for det sosiale og naturopplevelsene, men fikk så mye mer. Gjennom undervisningen ble troen utfordret og bibellysten fornyet. På høyfjellssenteret får man komme som man er. Legge fra seg hverdagens stress og mas og bare leve.

Christian Lowzow (28 år)

TimeOut – 12 ukers fjellbibelskolekurs

– for deg som ønsker å gå dypere i Bibelen, vokse i kjennskap til Gud og vokse som Jesu etterfølger.

Ta et steg til siden. Tok du aldri bibelskole, men skulle ønske du gjorde det? Eller lengter du etter å lære mer om Gud, Bibelen og deg selv? TimeOut er en unik sjanse til å stoppe opp i livet – for på TimeOut har vi tid til nettopp det.

På Fjellbibelskolen TimeOut blir du tatt av ”banen” i 12 uker — ikke for å ha ferie, men for å bli utfordret til å ta noen nye skritt, til å finne nye og  gode rutiner i hverdagen, endre taktikk eller kanskje til og med skifte kurs. I håndballkamper er TimeOut et «must». Kanskje trengs det også i livet?

Vi ønsker at du skal få et solid fundament i kristenlivet ditt, å kunne basere livet mer på sannheter fra Guds ord, enn populære meninger og kulturelle trender. Vi ønsker å inspirere og utruste deg til å fortsette å vokse også etter at skolen er ferdig.

TimeOut skaper et livsnært fellesskap hvor hver enkelt har en unik plass. Gjennom å være ærlige om livet og å lære hverandre bedre å kjenne, finner vi også mer ut om hvem vi selv er, og hvem Gud har skapt oss til å være. Gud har ikke skapt oss til religion, men til en relasjon med Ham som far, skaper, frelser og som Herre! Velkommen til en høst som kan forvandle livet – en investering!

Praktisk info // TimeOut 2021

Tidspunkt: 5. sept – 26. nov 2021
Alder: 20 – 40 år
Pris: 33 000,- + påmeldingsavgift 3900,- (refunderes ikke dersom avmelding)
Søknadsfrist: Fortløpende opptak fra 1. januar.
Maks antall deltakere: 36

Dette sier tidligere studenter

TimeOut har vært en fantastisk tid hvor jeg har fått økt tørst og sult på å følge Jesus og ha Ham som Herre i livet! Anbefaler TimeOut på det sterkeste!



Andreas Therkelsen (29 år)

Timeout – en sjelden mulighet til å stoppe opp for å bli bedre kjent med Han som er opphavet til alt og alle. Med fantastiske ledere, god undervisning, flotte naturopplevelser og et unikt fellesskap har denne høsten vært en viktig livsinvestering jeg aldri ville vært foruten.

Olga Magrethe Olsen (23 år)

Del dette!

Meld deg på nyhetsbrevet

Anbefalt for videre lesing